Пятница, 03.05.2024, 17:16Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Кривдіка Григорія Васильовича
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [5]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей



Матеріали відкритого уроку з історії України: Узагальнення та оцінювання знань учнів за темою «Національно-визвольна війна українського народу "

План-конспект уроку з історії України 8-Б клас

Тема. Узагальнення та оцінювання знань учнів за темою «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст. Відродження Української держави».

Мета: повторити, узагальнити, закріпити та здійснити оцінювання знань, умінь та навичок, набутих учнями впродовж вивчення розділу; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках; сприяти осмисленню учнями подій минулого своєї Батьківщини і формуванню позитивного емоційно-особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань; продовжити формувати в учнів уміння розрізняти історичних діячів, історичні карти, зіставляти дату з подією, будувати хронологічні ланцюги, аналізувати та зіставляти історичні явища і факти; виховувати в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до історичного минулого.

Обладнання: карти, дидактичні матеріали, електронна презентація

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий, контролю знань.

Форма проведеня уроку: урок-гра

Хід уроку

І.       Організація навчальної діяльності

Учитель повідомляє учням тему уроку, його завдання та інформує про основні форми роботи, знайомить з журі – учнями старших класів.

Сьогодні між собою змагаються команди:

«Козаки»

«Козачата»

«Козаченьки»

ІІ. Повторення й узагальнення знань учнів

  1. «Картинна галерея» :

 Вгадайте та коротко охарактеризуйте запропоновану лише вам особу чи подію  (5 балів за вірну відповідь, ще 5 – за коротку характеристику).

Кожна команда команда швидко відповідає, коли почує сигнал гонгу

1й портрет – Богдан Хмельницький, гетьман Війська Запорозького,  або ватажок національно-визвольної війни українського народу.

2й  портрет – Олексій Михайлович, цар Московський, з ним Б.Хмельницький уклав Переяславську угоду, «Березневі статті»

3й портрет – Іван Богун, один зі сподвижників Б.Хмельницького, взяв на себе відступ в битві під Берестечком,

Картина  1.  «В’їзд Б. Хмельницького до Києва» – Б. Хмельницький повернувся після довгого походу 1648 р., де  його зустріли як «визволителя та Мойсея»

Картина 2. «Смерть Б. Хмельницького» - картину написав Т.Шевченко, Б.Хмельницький помер в Чигирині в липні 1657 р., після звістки про розпад  коаліції проти Польщі та повернення А.Ждановича, «помираючий гетьман передає свою булаву»

4й портрет – Ян ІІ Казимир – польський король, обраний за наполяганням Б. Хмельницького

5й портрет – Тиміш Хмельницький, син Б.Хмельницького, відомий шлюбом  з молдавською принцесою

Картина 3. -  Переяславська рада 1654 р., тут Б. Хмельницький звертається до люду Переяслава, розповідаючи про причини союзу з Московією

6й портрет – Розанда Лупу, дочка молдавського господаря Василя Лупу, одружилась з Тимошем Хмельницьким

  1. Найкращі хронологи.

Завдання виконуються командами письмово. Потрібно співвіднести дату з подією. Поставити усі події у хронологічному порядку. Кожна вірна відповідь – 5 балів. Повністю вірний ланцюг - 10 б. (Учні можуть писати Г-Б)

Г) Облога Львова та Замостя - Б) листопад 1648 р.

Д) Зборівська угода - Ж) серпень 1649 р.

В) Битва під Берестечком - А) червень 1651 р.

Є) Білоцерківська угода - Е) вересень 1651 р.

Б) Облога жванця - Є) Жовтень 1653 р.

А) Переяславська рада - Д) січень 1654 р.

Е) Віленське перемир’я -  Г) 1656 р.

Ж) Похід Антона Ждановича - В) 1657 р.

3. Кращий знавець карти.

1)  Від кожної команди вибираються по одному учаснику. Вони повинні А) скласти на швидкість карту (Переможцю оцінка –5 балів).

Б)  дати назву карті (10 балів). Команда може допомогти, якщо відповідь неправильна, але тоді нараховується лише 5 б.

4. «Кращі державники».

Проаналізуйте та доповніть схему «Політичний устрій козацької держави». Кожна правильна ланка – 5 б. Завдання виконуються письмово.

5. «Кращий генеральний писар”.

Команди отримують однаковий набір положень договорів. Кожній  команді слід обрати те, що стосується заданого  їм договору (Зборівського, Білоцерківського, Березневих статей) і закріпити обрані положення у свій документ.

 Максимальна оцінка за правильно складений документ оцінка 15 б., якщо є помилки – журі знижує кількість набраних балів.

  • Білоцерківський договір:
  • Реєстр козаків 20 тис чол.
  • Гетьман підпорядковувався королю, заборона зовнішніх відносин
  • Заборона розміщення королівських військ  у Київському воєводстві

      Зборівський договір:

  • Реєстр козаків 40 тис чол.
  • Православний митрополит отримав місце в сенаті
  •  Резиденцією Гетьмана ставав Чигирин
  • Влада гетьмана поширювалась на три воєводства
  • Питання про унію мало бути розглянутим на сеймі

     Березневі статті:

  • Реєстр козаків  60 тис чол.
  • В Києві  військовий загін на чолі з воєводою
  • Зовнішні відносини дозволялись  за умови повідомлення про  них

6. Театралізований фрагмент. Міжнародні відносини (для кожної команди окрема сценка)

1) Сцена  - Що мав на увазі Іслам-Гірей (Переяславський договір 1654 р. з Московією)

2) Сцена - Якого  спільного ворога мав на увазі Альберто Віміна ? (Туреччину)

3) Сцена - Який наслідок мав україно-молдавський союз ? (Смерть Тимоша Хмельницького, безпека  Гетьманщини  з південного – заходу)

7. «Кращий оратор»

Команди зазделегідь готували відповіді на проблемні запитання. Потрібно якомога переколивіше і аргументованіше виголосити коротку промову. Максимальна оцінка – 15 б. Вибирає запитання  та команда, в якої більша кількість балів. Конкурс оцінюють гості – вчителі істрії

  • 1) Причини національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького : особиста помста чи неминучий  процес?
  •  2) 1648 рік : втрачена можливість до повної незалежності всіх українських земель. Так чи ні?
  • 3) Переяславський договір 1654 р. Чи правильно зробив Б.Хмельницький?

8.  Демонстрація відеофрагменту про музей-заповідник «Поле Берестецької битви», підбиття результатів усіх конкурсів.

ІІІ. Підсуики уроку, рефлексія, самоцінювання учнів.

1) Узагальнююче запитання:

Чи можна назвати події 1648-1657 рр. одними з найважливіших в усій українській історії?

Чому? Яке їх значення?

2) Оголошення переможців гри. Капітани команд оцінюють своїх партнерів по команді та виголошують їх оцінки , вчитель оцінює капітанів команд.

IV.  Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал.



Джерело: https://drive.google.com/open?id=0B68pXe_29TH8cGlHcXAxREowLWc
Категорія: Мої статті | Додав: Grigspirit (17.03.2017)
Переглядів: 304 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту